Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - KONU
İş bu sözleşmenin konusu, SATICI nın, ALICI ya satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı
belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun,
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik ve ilgili diğer yasal hükümler uyarınca tarafların hak ve
yükümlülüklerinin belirlenmesidir.
MADDE 2 - SÖZLEŞME’NİN KURULMASI
2.1 ALICI SÖZLEŞME’Yİ OKUDUĞUNU, ANLADIĞINI, HAKLARININ VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ NİN
BİLİNCİNDE OLDUĞUNU KABUL EDER.
2.2 SATICI VE ALICI, SÖZLEŞME İLE KARARLAŞTIRILAN EDİMLER ARASINDA HİÇBİR
ORANSIZLIK BULUNMADIĞINI VE KARŞILIKLI EDİMLERİN İŞİN NİTELİĞİNE UYGUN OLDUĞUNU,
SÖZLEŞME KONUSUNA GİREN İŞLEMLER KAPSAMINDA HERHANGİ BİR
TECRÜBESİZLİKLERİNİN BULUNMADIĞINI KABUL EDERLER.
2.3 ALICI, SÖZLEŞME KAPSAMINDA YER ALAN İŞLEMLERİN KENDİ MENFAATİNE UYGUN
OLDUĞU KONUSUNDA TAM BİR KANAATE VARDIĞINI VE TÜM ŞARTLARA KENDİ ÖZGÜR
İRADESİ İLE, HİÇBİR GÜÇLÜK VEYA SIKINTI İÇİNDE OLMADAN, DÜŞÜNEREK, İSTEYEREK VE
BİLEREK UYACAĞINI KABUL EDER.
2.4 SATICI VE ALICI, SÖZLEŞMENİN HÜKÜMLERİNİN HAKSIZ ŞART SAYILABİLECEK BİR
ÖZELLİK TAŞIMADIĞINI, MENFAATLER DENGESİ BAKIMINDAN BİR HAKSIZLIK OLMADIĞINI
KABUL EDER.
2.5 İŞ BU SÖZLEŞME, EKLERİ VE mollia.com.tr ÜZERİNDEN YAPILAN İŞLEMLER KAPSAMINDA
TEDARİK EDİLEN BİLGİLER VE ELEKTRONİK VASITALARLA ONAYLANAN KONULAR
KAMPANYALI SATIŞLARA İLİŞKİN UYGULAMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK ’İN
6. MADDESİ’NİN GEREKLİLİKLERİNE KARŞILIK GELMEKTEDİR.
2.6 İŞ BU SÖZLEŞME HÜKÜMLERİ TÜKETİCİ SÖZLEŞMELERİNDEKİ HAKSIZ ŞARTLAR
HAKKINDA YÖNETMELİK HÜKÜMLERİ UYARINCA HERHANGİ BİR HAKSIZ ŞART
İÇERMEMEKTEDİR. HÜKÜMLER DÜRÜSTLÜK VE İYİNİYET KURALINA AYKIRILIK TEŞKİL
ETMEMEKTE OLUP TÜKETİCİNİN KORUNMASI MEVZUATINA UYGUN OLARAK
HAZIRLANMIŞTIR.
2.7 İŞBU SÖZLEŞME HÜKÜM LERİ 6098 SAYILI YENİ BORÇLAR KANUNU HÜKÜMLERİ DE
DİKKATE ALINARAK HAZIRLANMIŞTIR. YENİ BORÇLAR KANUNU’NUN 21. MADDESİNDE
ÖNGÖRÜLEN BAĞLAYICILIK VE İÇERİK DENETİMİ ALICI TARAFINDAN YAPILMIŞTIR. İŞBU
SÖZLEŞME HÜKÜMLE RİNDEN HİÇBİRİ İŞBU SÖZLEŞME’NİN NİTELİĞİNE VE İŞİN ÖZELLİĞİNE
YABANCI (ŞAŞIRTICI ŞARTLAR) NİTELİK TAŞIMAZ. İŞBU SÖZLEŞME HÜKÜMLERİ AÇIK VE
ANLAŞILIR BİR ŞEKİLDE YAZILMIŞ OLUP BİRDEN ÇOK ANLAMI İFADE ETMEMEKTEDİR.
MADDE 3 - SATICI BİLGİLERİ
Ünvanı: MOLLIA - Online Satış Mağazası
Adresi: LİZBON CAD. 1280 SOK.NO :4/D Çankaya/Ankara
Telefon: 0 312 472 30 22
E-posta: info@mollia.com.tr
MADDE 5 - SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ
Ürün Teslimat Süreleri
Satın aldığınız ürünler "3 iş günü" içerisinde size ulaştırılacaktır. Kargo firmasından kaynaklı gecikme
ve aksamalardan info@mollia.com.tr sorumlu değildir.
Siparişinizin durumunu sisteme giriş yaptıktan sonra ekranın sağ üst köşesindeki "Sipariş Takibi"
linkini tıklayarak kontrol edebilirsiniz. Sipariş takibi sayfasında, sipariş durumunda "gönderildi" yazan
siparişleriniz kargo firmasına teslim edilmiş olup sipariş numaranızdan sipariş detayını ve siparişinizin
kargo takibini yapabilirsiniz. Gönderildi durumunda görünen siparişlerinizin kargo takip numarası bir
süre sonra yansımaktadır.
Kargo Teslimatı Esnasında Dikkat Etmeniz Gereken Önemli Uyarılar
Kargo Paketini Teslim Alırken;
Siparişiniz kargo görevlisi tarafından size ulaştırıldığında teslim almadan önce mutlaka dış pakette
hasar kontrolü yapınız ve kutuda herhangi bir hasar olması durumunda teslimatla ilgili hiç bir belgeyi
imzalamadan kargo yetkilisine "Hasar Tespit Tutanağı" hazırlaması yönünde uyarınız. Hasarlı ürünü
tutulan tutanakla beraber kargo görevlisine iade ediniz.
Paket İçeriğinde Yer Alan Ürünlerin Kontrolü;
Sitemizden satın aldığınız ürünler size ulaştığında, kargo görevlisi yanınızdayken, kargo paketini açıp
gönderilen sevk belgesi içeriği ile paket içerisinde yer alan içeriğin aynı olup olmadığını ve/veya size
gelen ürünün sipariş ettiğiniz ürünün aynısı olup olmadığını kontrol ediniz. Paket içeriğinde herhangi
bir yanlışlık ya da eksiklik söz konusu ise kargo görevlisi ile birlikte durumu belirtir bir tutanak
hazırlayınız ve bize acilen bilgi veriniz.
Kargo Firmasından Teslim Aldıktan Sonra Paketin Hasarlı Olduğunu Fark Ettiyseniz;
Siparişinizi teslim aldıktan sonra fark ettiğiniz hasar durumlarında; kargo şubenize hemen bilgi
vermeniz ve hasar tespit tutanağı hazırlanması doğrultusunda yardım talep etmeniz gerekmektedir.
Malın / Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi adedi, satış bedeli, ödeme şekli, aşağıda
belirtildiği gibidir:
MADDE 6 - GENEL HÜKÜMLER
6.1 ALICI, Madde 5'te belirtilen sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme sekli ile
teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder.
6.2 Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi asmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI' nın
yerleşim yerinin uzak lığına bağlı olarak ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya gösterdiği
adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. Bu süre tüketiciye yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla 10
gün uzatılabilir.
6.3 Sözleşme konusu ürün, ALICI' dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
6.4 SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun olarak
teslim edilmesinden sorumludur. Haklı bir sebebe dayanmak şartıyla SATICI, sözleşmeden doğan ifa
yükümlülüğünün süresi dolmadan, SATICI’ ya eşit kalite ve fiyatta mal veya hizmet tedarik edebilir.
6.5 Sözleşme konusu ürünün teslimatı için is bu sözleşmenin elektronik ortamda teyit edilmesi ve
sözleşme konusu siparişin bedelinin ödenmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya
banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
6.6 Sözleşme konusu ürünün teslimatı için iş bu sözleşmenin elektronik ortamda teyit edilmesi ve
sözleşme konusu siparişin bedelinin ödenmesi şarttır. Herhangi bir nedenle ürün SATICI mücbir
sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar
nedeniyle sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, dur umu ALICI' ya bildirmekle
yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile
değiştirilmesini ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi
haklarından birini kullanabilir. ALICI nın siparişi iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde
kendisine iade edilir.
6.7 ALICI nın is bu sözleşmedeki ödeme yükümünün herhangi bir şekilde gerçekleşmemesi halinde
SATICI, tahsil edilemediği ürün bedelini, ürünün teslim günündeki fiyatı üzerinden ve sözleşmede
öngörül en faiz oranları üzerinden işletilecek faizi ile birlikte tahsili amacıyla icra takibi başlatılabilir,
alacak davası açılabilir ve diğer hukuki yollara başvurabilir.
MADDE 7 - CAYMA HAKKI
Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik in ilgili hükümleri uyarınca;
7.1 Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün
içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma
hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde yazılı olarak veya bir
sürekli veri taşıyıcısıyla bildirilmesi yeterlidir.
7.2 Taraflarca aksi kararlaştırılmadığı takdirde, tüketicin istekleri veya açıkça tüketicinin kişisel
ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibari ile geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk
bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin
sözleşmelerde tüketicinin cayma hakkı yoktur.
7.3 Tüketicinin cayma hakkını kullanması halinde satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin kendisine
ulaştığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu toplam bedeli ve tüketiciyi borç altına
sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde de
malı geri almakla yükümlüdür.
7.4 Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan bir nedenin varlığı cayma
hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer azalması veya iadenin imkansızlaşması
tüketicinin kusurundan kaynaklanıyorsa satıcıya malın değerini ya da değerindeki azalmayı tazmin
etmesi gerekir. Malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalar değer
azalması sayılmaz.
MADDE 8 - YETKİLİ MAHKEME
İşbu Sözleşmeden dolayı her türlü şikayet ve itirazlar, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca her yıl Aralık
ayında belirlenen parasal sınırlara göre ALICI’nın veya SATICI’nın ikametgahının bulunduğu yerdeki
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Tüketici Mahkemesi’ne yapılabilecektir.7. maddenin
düzenlenmesinde yazım şekli ve boyutu ile ilgili yorum farklarına dair haklar saklıdır.
Kişisel Bilgi Toplama Prosedürü
Kişisel Bilgi Toplama Prosedürü’nü kabul ederek, site aracılığı ile edinilebilen kişisel bilgilerinizin
info@mollia.com.tr tarafından yapılan işlemlerin güvenliği ve doğruluğunun tespiti açısından
toplanması ve kullanılmasını kabul etmiş olmaktasınız.Ad, Soyad, kimlik, belge numarası, adres,
kredi/banka kart numaraları, son kullanma tarihi, güvenlik numarası, sipariş alıcı bilgileri ve sipariş
notu gibi bilgileri içeren ancak bunlarla sınırlı olmayıp istemiş olduğunuz ürün ya da hizmetimize göre
değişebilen bir takım kişisel bilgilerinizi vermeniz zorunludur. Kişisel Bilgi Toplama Prosedürü’nü kabul
ettiğinizde saklanacak olan verilerinizin, bizim için her zaman esas olan sıkı güvenlik ve gizlilik
standartlarında korunacağını belirtmek isteriz.Bize işlemlerinizi sürdürebilmemiz için gerekli olan bilgiyi
sağlayamamanız durumu, size beklenen hizmeti yerine getiremememize neden olabilir.Saklanacak
olan bilgileriniz ancak belirtilmekte olan amaçlarla kullanılacaktır:* Siparişlerinizin işleme konulması ve
hesabınızın yönetilmesi,* Hizmetlerimizin ve ilgili ürünlerimizin pazarlanması,* İşlemlerinizle ilgili
istatistiklerin yapılabilmesi ve tarafınızla olan bağlantımızın devamını sağlayabilmek için bağlantı
listelerinin oluşturulması, site kullanımı ile ilgili ticari istatistik ve analizlerin bir araya getirilmesi ve
gerektiğinde gizlilik koşullarına uymak kaydı ile bunları işin uzmanları ile paylaşmak,* Pazar
araştırması amacıyla temsilcileri vasıtası ile gerek e-posta, telefon, fax veya SMS yoluyla gerekse de
posta yoluyla sizinle irtibat kurmak,* Web sitemizi ne şekilde kullandığınıza dair analiz yapmak ve
sizlere daha iyi hizmet için Web sitemizi size özgü hale getirmek,* Kimlik, doğrulama ve kayıt
oluşturulması,* Ürünlerimizi ve hizmetlerimizi ve bunlara ilişkin kişisel seçim olanaklarınızı araştırmak
ve geliştirmek,* Hizmetlerimizi veya ilgili ürünleri sizlere tanıtmak, yeni ürünler ve ilgi çekici
bulacağınızı düşündüğü diğer bilgiler hakkındaki promosyon niteliğindeki e-postaları periyodik olarak
gönderebilmek,* Yasal gereklilikleri ifa etmek ve/veya resmi merciilerin taleplerini yerine getirmek
amacı ile; kullanıcının tüm hakları gözetilerek veri ilgili üçüncü kişilere aktarılabilir.Girmiş olduğunuz
veriler, Kişisel Bilgi Toplama Prosedürü’nü kabul etmeniz halinde işlemleriniz ve hukuki gereklilikler
süresince tarafımızca saklanacaktır.Tarafımızca tutulmakta olan verilere ulaşılması ya da bilgilerin
değiştirilmesi güncelleme sayfaları aracılığı ile yapılabilecektir.Sitemizi sürekli olarak geliştirmekte
olduğumuzdan ötürü, veri kullanımı ile ilgili de gelişmeler olmaktadır. Her türlü gelişme tarafınıza
Gizlilik Prosedürü başlığı altında bildirilecektir.
Gizlilik Prosedürü
Kişisel bilgiler başlığı altında info@mollia.com.tr in yükümlülükleri ve ilkeleri hakkında bilgi
verilmektedir. info@mollia.com.tr olarak ilgili kuralların tarafımızca tümü ile eksiksiz bir şekilde yerine
getirileceğini teyit etmekteyiz. Böylelikle, kabul ettiğiniz Kişisel Bilgi Toplama Prosedürü’ne bağlı
olarak, tüm gayretimizi tarafımızca toplanmış olan her türlü bilgiyi ekibimizce alınan sıkı güvenlik ve
gizlilik önlemleri ile saklama hususunda özen göstereceğiz.
Kişisel bilgi toplama ve kullanımını en aza indirgeyerek, toplanan kişisel bilgileri sadece sizin
işlemlerinizin gerçekleşebilmesi için gerekli olan süre kadar tutacağız. Web sitemiz, gizlilik konusunda
yeterince duyarlı olduğunu gösterebilen ve standartlarımıza uygun olan sitelere bağlantılar
içermektedir. Ancak ilgili sitelerin içeriği ya da gizlilik uygulamalarından info@mollia.com.tr sorumlu
tutulamaz.